aftellen! - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Tamara Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu aftellen! - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Tamara Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu

aftellen!

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

07 Maart 2014 | Nederland, Almelo

Lieve mensen,

t aftellen is nu echt begonnen.
Nog een paar dingen te regelen dan kan ik vertrekken.
Ik moet nu nog mijn visum ontvangen van de ambassade, een vaccinatie DTP en malaria tabletten, een reisverzekering afsluiten en straks stap ik op de fiets om een internationaal rijbewijs op te halen bij de ANWB.
De sponsorgelden komen gelukkig nog steeds binnen, hoe meer er binnenkomt, hoe meer instrumenten en andere zaken die nodig zijn in de kliniek ik mee kan nemen. In totaal neem ik zo'n tweehonderd gebreide babymutsjes mee! Super dat er zoveel mensen ook op die manier meeleven en meewerken!

Ik heb zoveel mogelijk mensen via de mail of via de postvakken in de kerk een sponsorbrief gestuurd. En via facebook kan iedereen deze reisverslagen ook lezen.
Daarom voor iedereen die nog niet de brief heeft ontvangen (ik heb vanwege de kosten een selectie moeten maken); hieronder staat de brief, zonder foto's.

Uiteraard houd ik u/jullie de komende weken op de hoogte van de laatste voorbereidingen.
Bedankt voor alle support die ik , in welke vorm dan ook, tot nu toe al mocht ontvangen.

Groetjes
Tamara



Almelo, 7 Maart 2014

Beste vriend, familielid, broeder/zuster,…………………….

Graag wil ik je/uw aandacht vragen voor het volgende: In verband met mijn opleiding tot hbo-verpleegkundige, die ik naast mijn werk als praktijkondersteuner doe, moet ik om ervaring op te doen stage lopen. Nu is dat normaal gesproken in de eigen regio. Ik heb al langer de wens en voel de roep om me in het buitenland in te zetten voor onze medemens. Door tropenarts/huisarts Koos van den Burgh (tevens docent aan het UMCG) en IC verpleegkundige Frits Eshuis werd ik gewezen op een bijzonder project in Mozambique.

Ik neem u (spreekwoordelijk) mee op reis. Mozambique is een land vlak boven Zuid-Afrika, onder Tanzania aan de oostkust van het continent. In het zuiden van Mozambique ligt Zavora. Hier dichtbij is in Sihane een kliniek gesitueerd die ter plekke is opgestart door Doctors For Life Africa. Het begon zo’n 5 jaar geleden in een kleine bungalowtent waar de meest noodzakelijke medische zorg gegeven kon worden. Inmiddels is de kliniek door verschillende giften en acties uitgegroeid tot een volwaardige bush-kliniek. Aangezien er nooit genoeg handen zijn om daar al het werk te verzetten voel ik de roep om me daar vrijwillig in te gaan zetten om de nood te lenigen. De ervaringen die ik bij dit werk op doe gelden voor mijn opleiding als stage! Ik zal gedurende de gehele maand mei 2014 aanwezig zijn in de kliniek om mee te werken aan voorlichting en preventie op verschillende gebieden en het controleren van zwangeren, helpen bij bevallingen, diagnose en behandeling van Malaria, HIV/Aids, TBC, worminfecties, wonden en andere ziekten. Deze kliniek draait geheel op vrijwilligers. Vanuit Nederland wordt de kliniek ondersteund door SODA: Stichting Ondersteuning Doctors for life Africa.

Als vrijwilliger wordt van mij verwacht dat ik zelf verantwoordelijkheid draag voor de voorbereiding. Koos van der Burgh is mijn begeleider in deze. Ik draag zelf ook de verantwoordelijkheid voor de financiële middelen welke de kosten van het verblijf, het vliegticket en de medische voorbereiding moeten dekken. Verder zou ik graag wat noodzakelijke medische instrumenten voor de kliniek meenemen. Het totaal dat ik daarvoor nodig heb is ongeveer €2.500,-. Daarvoor wil ik een beroep doen op jou/u als eventuele sponsor! Alle beetjes helpen om dit werk door te laten gaan! Je/U kunt eventuele giften overmaken aan stichting SODA reknr.12.98.22.019 o.v.v.Tamara Nieuwenhuis. Dit is een ANBI organisatie dus uw giften zijn belastingaftrekbaar.

Door middel van een nieuwsbrief op mijn blog van waarbenjij.nu zal ik u, als u daar prijs op stelt, de komende maanden op de hoogte houden van mijn voorbereidingen op deze reis.
Ook tijdens mijn verblijf kunt u via een blog op de hoogte blijven van mijn activiteiten.
Wilt u mij en kliniek Zavora steunen en/of de nieuwsbrief ontvangen? Stuurt u dan een mailtje naar: Tamaranieuwenhuis@zonnet.nl.


Ik hoor graag van u.

Tamara Nieuwenhuis-Goijaerts
Hackfort 31
7608 MK Almelo
Tel: 0546-860565
tamaranieuwenhuis@zonnet.nl


deze reis is ook mede mogelijk gemaakt door de volgende sponsoren:
de olijftak (gewichts en voedingsconsulent te Almelo)
medivoet (pedicure en podotherapiepraktijk te Almelo)
interselect (te Rijssen)
apotheek schelfhorst en apotheek Sluitersveld (te Almelo)
Mars adviseurs (te Appingedam)








  • 24 Maart 2014 - 12:28

    Ria Praster:

    Hallo Tamara,

    heel veel succes met de voorbereiding voor deze fantastische reis!!
    Wij blijven je volgen hoor de komende periode.

    Lieve groet uit Bentelo,

    fam. Praster

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Op deze site word je op de hoogte gehouden van de reizen die ik maak voor stichting Soda. Stichting Soda vindt het belangrijk dat medische zorg beschikbaar en bereikbaar is in de moeilijkst begaanbare gebieden, zodat iedereen, ongeacht afkomst, ras, geslacht religie of voorkeuren toegang heeft tot medische zorg. Dit doen wij als stichting door het sturen van bouwteams, het leveren van bouwmateriaal en het aanschaffen van medisch materiaal. www:\\stichtingsoda.nl Dit alles gebeurt op vrijwillige basis en is dus onbezoldigd. Stichting Soda hanteert een anti strijkstok beleid, de taken die ik als bestuurslid verricht zijn onbeloond. Echter vind ik beloning in het feit dat er weer meer mensen beschikking hebben over medische zorg en (para) medici hun werk beter kunnen verrichten door een goed gebouw en de juiste medische materialen.

Actief sinds 11 Nov. 2013
Verslag gelezen: 883
Totaal aantal bezoekers 22004

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2023 - 02 September 2023

Gambia Sibanor health center

08 Januari 2022 - 23 Januari 2022

Brandwondencentrum Gambia Sibanor

10 Maart 2015 - 10 Maart 2015

Mozambique Itepela

28 April 2014 - 29 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: