eerste ervaringen - Reisverslag uit Závora, Mozambique van Tamara Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu eerste ervaringen - Reisverslag uit Závora, Mozambique van Tamara Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu

eerste ervaringen

Door: tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

03 Mei 2014 | Mozambique, Závora

dinsdag na een lange reis aangekomen in mozambique....hartelijk ontvangen door anna...de verloskundige. woensdag meteen aan het werk gegaan in de kliniek. op de wondkamer veel zaken gezien die in nederlans simpelweg nooit voorkomen. leerzame tijd hier. in de avond een bevallende dame uit t oerwoud opgehaald. de cameltrophy is er niets bij, de verloskundige heeft veel weg van schumacher, maar dan sneller! volgende week meer over mijn tijd hier! Mozambique werkt qua mobiele telefoons niet zoals we dat in ons land gewend zijn....ze zijn hier erg blij met de instrumenten die ik heb kunnen aanschaffen van het sponsorgeld...en de eerste gebreide mutsjes zijn uitgedeeld....lieve groeten uit mozambique

• 03 Mei 2014 - 20:08

Henk En Jenny:

Lieve Tamara,
    wat een verhalen zal je te vertellen hebben!
    Fijn om zo nu en dan iets te kunnen lezen!
    We wensen je veel Zegen!
    Hartelijke groeten uit Almelo,
    Henk en Jenny

• 03 Mei 2014 - 20:09

Wouter En Josien:

Dag lieve tante,
    Mooi dat je goed bent aangekomen!
    We wensen je heel veel plezier en succes
    daaro!!!
    Dikke knuffel van ons!

• 03 Mei 2014 - 20:15

Nienke:

Een hele gezegende tijd Tamara!

• 03 Mei 2014 - 20:17

Madelon:

Fijn meis! Geniet en leer van alle bijzondere ervaringen! Dikke knuf van mij!

• 03 Mei 2014 - 20:29

Geert :

Lieve Tamara.

Wens je alle goeds en succes.

• 03 Mei 2014 - 20:37

Stijjo:

Ha schone zus ! Wat een geweldig begin. Zo fijn dat je goed bent aangekomen en opgevangen. Wat ik zo lees heb je nu al heel veel indrukken en veel leerzame momenten ervaren. Geweldig! Geniet ervan en ik blijf je volgen en voor jullie daar bidden. Alle goeds. Liefs xxx

• 03 Mei 2014 - 20:37

Riny Zanelli:

Fijn om iets can je te horen. Succes en take care!

• 03 Mei 2014 - 21:31

Alie Dubois:

Hoi Tamara,

Fijn om iets van jou te lezen over je belevenissen daar, wat een indrukken zul je hebben te verwerken, we blijven je volgen en bidden voor je om zegen over je werk dat je daar doet!!
    En natuurlijk ook voor je gezin!!! Voor beide veel respect!!

• 03 Mei 2014 - 22:02

Francien:

Op de eerste dagen al,direct goed werk verricht. Super! Succes en geniet van jouw tijd daar.

• 03 Mei 2014 - 22:07

Alie En Beco Schaap:

Hoi Tamara,wat leuk dat we op deze manier je ervaringen kunnen meebeleven.we wensen je een goede en leerzame en gezegende tijd met dit goede werk ! Hartelijke groet van ons Beco en Alie Schaap

• 03 Mei 2014 - 22:12

Janny:

Wat fijn dat je zoveel kan betekenen daar.Super hopelijk ga je veel ervaring op doen maar toch ook een beetje genieten daar.groeten

• 03 Mei 2014 - 22:22

Bert Hop:

Hoi Tamara,

Fijn dat jij een goede reis heb gehad.
    Dat alle spullen meekonden.
    Doe ze daar de groeten.
    We blijven je volgen.
    Een goede tijd met Anna.
    Groet Bert

• 03 Mei 2014 - 22:37

Annette:

Net aangekomen en meteen aan het werk! Goed hoor. Geniet ze en succes! Groet Annette

• 03 Mei 2014 - 23:53

Anneke Goijaerts:

Ha dochter .fijn om wat vanje te horen .wat al een belevenissen in de korte tijd dat je er bent. Succes ,werk ze, en vooral ook genieten gr dikke knuf xxxx anneke

• 04 Mei 2014 - 00:32

Pap:

Hoi Tam,
    zo de kop is er af, de jongens hebben het hier goed naar de zin gehad ook met Lenie afgelopen donderdag en zijn samen met Marijn vrijdag op reis gegaan naar Almelo. we hebben vanavond gezien dat ze alledrie goed zijn aangekomen in Almelo.
    Ben blij dat je daar goed tot je recht kunt komen en dat je er veel ervaring op kunt doen.
    Wens je een goede zondag ben benieuwd hoe dat verloopt bij jullie.

groeten Pap.

• 04 Mei 2014 - 10:21

Bernhard:

Hoi Tamara,

Fijn om te lezen dat het allemaal goed gaat
    Wensen je heel veel sterkte toe, zal wel niet allemaal leuk zijn.
    Godszegen !!

Bernhard en Mannie

• 04 Mei 2014 - 13:42

Rijk Lubberts:

Hoi Tamara,

Fijn om jou bericht te vernemen, dat je een goede vlucht/reis hebt gehad en dat je daar goed ontvangen bent en verder goed begeleid wordt. Ik wens je namens Marja nog veel sterkte en succes en bovenal God's rijke zegen toe in deze maand. Groet Rijk.

• 04 Mei 2014 - 15:23

Marianne:

Hey Tamara,
    Wat fijn om te lezen dat je start goed was! Ik denk aan je en bid voor je, blessings!!x
    liefs Marianne

• 04 Mei 2014 - 16:41

Petra Slootweg :

Als ik het zo lees wat zijn wij hier onwijs verwent en rijk
    hoegaat het daar met de voeten van de mensen.
    anders moet ik ook maar komen.
    Groetjes petra

• 05 Mei 2014 - 00:48

Sonja:

Hee tantetje, fijn te horen dat het begin iig goed is, helw goede leerzame en vruchtbare tihd gewenst daar,
    liefs Sonja

• 05 Mei 2014 - 18:31

Willy Beukers:

Hoi Tamara,

Meteen de vaart erin lees ik. Is het guesthouse een beetje comfortabel? Heb je Mirjam al ontmoet? Veel gelegenheid om te zitten zal je niet hebben zo te horen, ha ha, volgens mij ben jij ook veel meer een doener, dan kun je hier je energie zeker kwijt en je talenten optimaal gebruiken. Succes, en vergeet vooral niet te genieten!!

Groetjes,
    Willy

• 05 Mei 2014 - 18:44

Laura M.:

Leuk om te lezen dat je al zo veel heb kunnen doen en betekenen voor de mensen daar. Ik hoop dat je ook hebt kunnen uitrusten in het weekend. Al de eerste mozambiekaanse jurk gekocht? En ook gewend aan de temperaturen? Geen last van mosquitos, hoop ik.
    Leuk dat de mutsen reeds in gebruik zijn.
    Groetjes en God's zegen en bescherming toegewenst!

• 05 Mei 2014 - 20:33

Wout:

Ha lief, nu pas tijd om je blog te lezen...en natuurlijk is dat geen nieuws meer omdat ik je al gesproken had...het gaat goed hè! Mooi hoor, een goede stap....wie weet wat er nog allemaal gaat volgen :)

• 06 Mei 2014 - 15:33

Mintje:

Lieve Tamara,

Ik zal proberen je te volgen de komende tijd. Fijn dat je veilig bent aangekomen en zo enthousiast bent. Gods zegen en ik zie er naar uit om live je verhalen te horen als we in Nederland zijn deze zomer.

Liefs van Mintje

• 06 Mei 2014 - 16:54

Klaas:

Het is hartstikke leuk om over je eerste indrukken over het leven in Mozambique te lezen! Laat het maar goed tot je doordringen; het zijn bijzondere ervaringen voor het leven!! Nog veel succes verder met je unieke stage!!! Hartelijke groet van Klaas

Tamara

Op deze site word je op de hoogte gehouden van de reizen die ik maak voor stichting Soda. Stichting Soda vindt het belangrijk dat medische zorg beschikbaar en bereikbaar is in de moeilijkst begaanbare gebieden, zodat iedereen, ongeacht afkomst, ras, geslacht religie of voorkeuren toegang heeft tot medische zorg. Dit doen wij als stichting door het sturen van bouwteams, het leveren van bouwmateriaal en het aanschaffen van medisch materiaal. www:\\stichtingsoda.nl Dit alles gebeurt op vrijwillige basis en is dus onbezoldigd. Stichting Soda hanteert een anti strijkstok beleid, de taken die ik als bestuurslid verricht zijn onbeloond. Echter vind ik beloning in het feit dat er weer meer mensen beschikking hebben over medische zorg en (para) medici hun werk beter kunnen verrichten door een goed gebouw en de juiste medische materialen.

Actief sinds 11 Nov. 2013
Totaal aantal bezoekers 22004