een nieuw avontuur - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Tamara Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu een nieuw avontuur - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Tamara Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu

een nieuw avontuur

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

10 Maart 2015 | Nederland, Almelo

Stichting Soda gaat naar Itepela!

In september is het zover, dan gaat stichting Soda opnieuw richting Mozambique voor het bouwen van een kliniek. Eerst wordt een bron geslagen voor vers en schoon drinkwater en daarna begint de bouw van een bushkliniek in het dorpje Itepela in het noorden van Mozambique (zo’n 110 km onder Lichinga).
U heeft in mijn nieuwsbrieven rondom mijn verblijf in het zuiden van Mozambique kunnen lezen hoe hard de zorg nodig is voor deze kwetsbare groep mensen die zover van een ziekenhuis afwoont dat medische zorg vaak te laat komt. Ik vind het dan ook geweldig dat Stichting Soda opnieuw de handen uit de mouwen steekt, om met een groep vrijwilligers en locale arbeiders, een kliniek te bouwen en daarmee goede zorg te realiseren voor onze medemens. Voor de kliniek, die vooral gericht is op zorg aan zwangeren en kinderen, is een heleboel nodig aan artikelen zoals medische instrumenten en meubelen.
Als de bouw klaar is, zal er meteen gestart worden met het geven van zorg. Ik wil u dan ook vanuit de grond van mijn hart vragen om nogmaals mee te doen, en dit project te sponsoren.

Ik ben voor de kliniek aan het sparen voor de aanschaf van:
-kraamverband
-onderleggers (matjes)
-hydrofiele luiers
-mutsjes
-catheters
-navelklemmen
-paracetamol zetpillen
-2 kleine rechte arterieklemmetjes
-2 schaartjes
-2 anatomische pincetten
-2 chirurgische pincetten
-2 naaldvoerders
-2 episiotomiescharen
-2 navelstrengscharen
-2 kochers en nog veel meer.
Uiteraard kunt u, behalve een donatie in de vorm van een gift ook in natura zaken verzamelen. Mocht u vragen hebben over exacte zaken als instrumenten en wat het precies moet zijn, dan kunt u mij daarover het best even mailen. Ook nodig ik u weer uit om mutsjes te breien voor pasgeborenen.

Zoals het er nu uit ziet zal ik waarschijnlijk in de loop van het volgende kalenderjaar weer afreizen naar Mozambique. Deze keer zal ik op doorreis naar Itepela een bezoek brengen aan de kliniek in Zavora waar ik al eerder was en dan voor een wat langere periode naar Itepela om daar werk in de kliniek te gaan verzetten.
Ik zal u via de nieuwsbrief op waarbenjijnu.nl en via facebook op de hoogte proberen te houden van de voortgang van het sparen voor de
instrumenten.

Doet u deze keer ook weer mee, mag de kliniek in Itepela op uw steun rekenen?


Je/U kunt eventuele giften overmaken aan:
stichting SODA reknr. NL39 RABO 0129822019,
o.v.v.Tamara Nieuwenhuis.
Stichting Soda is een ANBI organisatie dus uw giften zijn belastingaftrekbaar.


Hartelijke groeten
Tamara Nieuwenhuis-Goijaerts
mail: tamaranieuwenhuis@zonnet.nl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Op deze site word je op de hoogte gehouden van de reizen die ik maak voor stichting Soda. Stichting Soda vindt het belangrijk dat medische zorg beschikbaar en bereikbaar is in de moeilijkst begaanbare gebieden, zodat iedereen, ongeacht afkomst, ras, geslacht religie of voorkeuren toegang heeft tot medische zorg. Dit doen wij als stichting door het sturen van bouwteams, het leveren van bouwmateriaal en het aanschaffen van medisch materiaal. www:\\stichtingsoda.nl Dit alles gebeurt op vrijwillige basis en is dus onbezoldigd. Stichting Soda hanteert een anti strijkstok beleid, de taken die ik als bestuurslid verricht zijn onbeloond. Echter vind ik beloning in het feit dat er weer meer mensen beschikking hebben over medische zorg en (para) medici hun werk beter kunnen verrichten door een goed gebouw en de juiste medische materialen.

Actief sinds 11 Nov. 2013
Verslag gelezen: 650
Totaal aantal bezoekers 21990

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2023 - 02 September 2023

Gambia Sibanor health center

08 Januari 2022 - 23 Januari 2022

Brandwondencentrum Gambia Sibanor

10 Maart 2015 - 10 Maart 2015

Mozambique Itepela

28 April 2014 - 29 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: