Brandwondencentrum Gambia Sibanor - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Tamara Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu Brandwondencentrum Gambia Sibanor - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Tamara Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu

Brandwondencentrum Gambia Sibanor

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

21 Juli 2021 | Nederland, Almelo

Nu nog in het zonnige Almelo, maar over een paar maanden reis ik af naar Gambia.
Daar zal een bouwteam een prachtige brandwondenkliniek neer gaan zetten.

De voorbereidingen zijn in volle gang, de fundamenten zijn gestort.
Het bouwteam is in Nederland de containers tot de nok toe aan het vullen met bouwmaterialen die daar niet beschikbaar zijn en met medisch materiaal.
Lokaal zullen arbeiders opgeleid worden door ons bouwteam en zullen we samen eind oktober t/m begin november gaan bouwen. De afbouw gebeurt door lokale arbeiders.

Tijdens de bouw zal ik zelf hand en span diensten verrrichten en daarnaast ook kliniek diensten draaien. Hierbij zal ik bevallingen begeleiden, wondcontroles en behandelingen doen, Diabetes Mellitus patiënten beter instellen op medicatie en dagelijkse zorg verlenen aan opgenomen patiënten.

De bouwlieden en ikzelf verrichten ons werk op vrijwillige basis dit is dus onbeloond. De lokale arbeiders worden uiteraard wel betaald.

Het bouwen en de aanschaf van medische materialen kost natuurlijk het een en ander. Wilt u hieraan bijdragen dan is dat heel welkom. Elke gift is nodig en zal goed besteed worden.
In het aankondigingsbericht van deze reis vindt u de bankgegevens voor project Gambia.
NL39Rabo 0129 822 019
tnv stichting soda
ovv gambia

op onze website www.stichtingsoda.nl kun je onder het kopje nieuws de vorderingen die nu al gemaakt worden volgen.

Ik hoop jullie natuurlijk regelmatig op de hoogte te houden van de voortgang van dit project en zal in oktober/november een reisverslag uploaden.

groetjes

• 21 Juli 2021 - 16:56

Peter Bertens:

Tamara
    Geweldig Tamara dat je dit gaat doen.
    Zal je volgen en mijn bijdrage leveren.
    Groet, Peter en Marian..

• 22 Juli 2021 - 00:19

Francien :

Zo mooi dat je dit gaat doen! Wil je het rekeningnummer nog een keer delen?

• 22 Juli 2021 - 09:43

Rijk :

Fantastisch werk dat je dit gaat doen.
    Heel veel sterkte en zegen tijdens je werk!

• 23 Juli 2021 - 17:50

Esther Smit:

Heel veel succes Tamara !

• 09 Januari 2022 - 17:57

Klaas En Erna Boonstra:

Heel veel succes met dit uitstekende project. We steunen jullie allemaal van harte. Zet hem op!
    Hartelijke groet!

Tamara

Op deze site word je op de hoogte gehouden van de reizen die ik maak voor stichting Soda. Stichting Soda vindt het belangrijk dat medische zorg beschikbaar en bereikbaar is in de moeilijkst begaanbare gebieden, zodat iedereen, ongeacht afkomst, ras, geslacht religie of voorkeuren toegang heeft tot medische zorg. Dit doen wij als stichting door het sturen van bouwteams, het leveren van bouwmateriaal en het aanschaffen van medisch materiaal. www:\\stichtingsoda.nl Dit alles gebeurt op vrijwillige basis en is dus onbezoldigd. Stichting Soda hanteert een anti strijkstok beleid, de taken die ik als bestuurslid verricht zijn onbeloond. Echter vind ik beloning in het feit dat er weer meer mensen beschikking hebben over medische zorg en (para) medici hun werk beter kunnen verrichten door een goed gebouw en de juiste medische materialen.

Actief sinds 11 Nov. 2013
Totaal aantal bezoekers 21970