De eerste dagen zitten erop en wat is het gaaf! - Reisverslag uit Sibanor, Gambia van Tamara Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu De eerste dagen zitten erop en wat is het gaaf! - Reisverslag uit Sibanor, Gambia van Tamara Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu

De eerste dagen zitten erop en wat is het gaaf!

Door: Tamara Nieuwenhuis-Goijaerts

Blijf op de hoogte en volg Tamara

13 Januari 2022 | Gambia, Sibanor

Afgelopen zondag, na een goede reis en flinke onderhandelingen met een paar taxichauffeurs, zijn we aangekomen in Sibanor te Gambia. We kregen een warm ontvangst met een heerlijke maaltijd.
Als groep hebben we het goed met elkaar en beginnen we ons goed te settelen hier.
Maandag begonnen de mannen met het uitzetten van de bouwtekening op de fundering en daarna starten ze direct met het bouwen. De stenen waren al klaar dus het metselen kon direct starten. Gelukkig maar want de container met alle andere bouwmaterialen is nog onderweg...Ze hebben flinke vorderingen gemaakt in de afgelopen dagen! De muren zijn al meer dan manshoog.

Ik ben zelf in de kliniek bezig geweest. Er is vanalles te doen: patiëntenzorg, helpen in het consultatiebureau en lesgeven aan beginnende verpleegkundigen. Het is steeds een combinatie van gewoon meehelpen en ondertussen coachend dingen leren aan de lokale verpleegsters.

We wachten met smart op de container en hopen volgende week dan ook het dak en de kozijnen te kunnen plaatsen.

Tot de volgende keer!
Ik houd jullie op de hoogte.

• 13 Januari 2022 - 21:49

Francien :

Wat gaaf Tamara en wat schiet het al op met die muren.
    Ik hoop dat de container er snel is!

• 13 Januari 2022 - 22:05

Klaas En Erna:

Al goed bezig geweest! Wij hebben er alle vertrouwen in, maar een container met kozijnen en dakbeschot wil helpen. Wij hebben jullie nog even financieel gesponsord, toen jullie onderweg naar Gambia waren. Heel veel succes!

• 14 Januari 2022 - 17:57

Jacqueline :

Super Tamara, als het lukt maak een paar foto's van de kleertjes en mutsjes. Een goede tijd gewenst.

• 14 Januari 2022 - 17:58

Esther:

Succes Tamara !!

• 14 Januari 2022 - 18:01

Frits:

Hoi Allemaal,
    Mooi om te lezen dat jullie aan de gang zijn en veel kunnen doen .
    Veel succes en Zegen op jullie werk .

• 14 Januari 2022 - 18:16

Diny:

Wat geweldig mooi om te lezen! Hopen dat de containers snel volgen!
    Veel zegen gewenst!

Groetjes Daan Praster
    En Moniek

• 14 Januari 2022 - 22:14

Chris En Wout :

Hoi Tamara heel plezier en een
    Mooi tijd daar dat God je mag
    Helpen bij het mooie werk
    Daar groeten Chris en Wout

• 15 Januari 2022 - 08:10

Stijjo:

Ha Tamara. wat heerlijk om zo bezig te zijn. ik hoop dat de materialen er snel zijn en jij nog mooie dingen kunt doen in de kliniek. Trots op jou. xxx

Tamara

Op deze site word je op de hoogte gehouden van de reizen die ik maak voor stichting Soda. Stichting Soda vindt het belangrijk dat medische zorg beschikbaar en bereikbaar is in de moeilijkst begaanbare gebieden, zodat iedereen, ongeacht afkomst, ras, geslacht religie of voorkeuren toegang heeft tot medische zorg. Dit doen wij als stichting door het sturen van bouwteams, het leveren van bouwmateriaal en het aanschaffen van medisch materiaal. www:\\stichtingsoda.nl Dit alles gebeurt op vrijwillige basis en is dus onbezoldigd. Stichting Soda hanteert een anti strijkstok beleid, de taken die ik als bestuurslid verricht zijn onbeloond. Echter vind ik beloning in het feit dat er weer meer mensen beschikking hebben over medische zorg en (para) medici hun werk beter kunnen verrichten door een goed gebouw en de juiste medische materialen.

Actief sinds 11 Nov. 2013
Totaal aantal bezoekers 21970