De eerste week is voorbij gevlogen - Reisverslag uit Sibanor, Gambia van Tamara Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu De eerste week is voorbij gevlogen - Reisverslag uit Sibanor, Gambia van Tamara Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu

De eerste week is voorbij gevlogen

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

16 Januari 2022 | Gambia, Sibanor

We worden elke ochtend gewekt door een kakafonie aan dierengeluiden; hanen, ezels, vleermuizen, honden en kippetjes en ik denk wel 20 verschillende soorten vogels. Eind van de week een giftige slang ontdekt in een stapel stenen door één van de lokale arbeiders; die slang werd meteen een kopje kleiner gemaakt.

De bouw gaat erg goed, de hoeken zijn allemaal gestort en ook de binnenmuren zijn op hoogte. In de loop van de week worden de lateien boven de deuren en ramen gestort en gaat het metselwerk weer verder.

De spreekuren in de kliniek zijn elke dag weer een avontuur. Het is fijn samenwerken met de lokale verpleegsters en de wachtkamer is elke dag gevuld met een bonte verzameling aan patiënten.

Daarnaast doen Ellis en ik geregeld inkopen in de lokale shopjes. Simpele boodschappen doen kost al snel 1,5 uur. Bij de één een kilo suiker, 500 m verderop een tros bananen, om de hoek wat wortels....'het is een groot avontuur. We koken elke dag vers; zo kregen we een kalkoen van drie kilo aangeboden van de lokale pastor. Daar hebben we een lekkere maaltijd mee gemaakt, we maken iets van wat er is en dat gaat prima!

Dit weekend zijn we er met de groep nog op uit geweest naar de Rivier. Nu we er toch zijn moeten we natuurlijk ook iets zien van de bijzondere natuur en cultuur.

Het gebouw waar we verblijven is basic, maar alles wat we nodig hebben is er en we slapen veilig onder klamboes en dus prima.

We kijken uit naar wat komende week weer gaat brengen. Tot snel!
Liefs van Tamara

• 16 Januari 2022 - 19:37

Francien :

De tijd vliegt Tamara! Al een hele week voorbij! Wat leuk dat je foto's meestuurt. Zo genieten we op afstand mee.

• 16 Januari 2022 - 19:53

Sandra Been:

Super gaaf Tamara. Goed bezig. Heel veel succes nog

• 16 Januari 2022 - 20:16

Gerlinda :

Ontzettend leuk om op deze manier een beetje mee te proeven van wat jullie allemaal beleven. Jullie zijn een prachtige ploeg lieve mensen.
    Geniet volop van dat wat jullie gegeven wordt.
    Gods zegen voor aankomende week.
    Groetjes Gerlinda

• 16 Januari 2022 - 21:06

Diny:

Wat gaat een week dan snel voorbij!
    Genieten doen jullie vast en zeker!
    Gods zegen gewenst!

• 17 Januari 2022 - 21:41

Ronald En Ria Praster:

Wat mooi om te lezen Tamara!
    En wat geweldig dat je dit doet...knap werk hoor.
    Heel veel succes.

Lieve groet Ronald en Ria

• 19 Januari 2022 - 18:34

Joke Beckers :

Tamara, wat een geweldig verhaal en wat verricht je prachtig werk.
    Wij blijven je volgen.
    Lieve groeten van Femmy en Joke. (Hackfort 17)

Tamara

Op deze site word je op de hoogte gehouden van de reizen die ik maak voor stichting Soda. Stichting Soda vindt het belangrijk dat medische zorg beschikbaar en bereikbaar is in de moeilijkst begaanbare gebieden, zodat iedereen, ongeacht afkomst, ras, geslacht religie of voorkeuren toegang heeft tot medische zorg. Dit doen wij als stichting door het sturen van bouwteams, het leveren van bouwmateriaal en het aanschaffen van medisch materiaal. www:\\stichtingsoda.nl Dit alles gebeurt op vrijwillige basis en is dus onbezoldigd. Stichting Soda hanteert een anti strijkstok beleid, de taken die ik als bestuurslid verricht zijn onbeloond. Echter vind ik beloning in het feit dat er weer meer mensen beschikking hebben over medische zorg en (para) medici hun werk beter kunnen verrichten door een goed gebouw en de juiste medische materialen.

Actief sinds 11 Nov. 2013
Totaal aantal bezoekers 21970