Hoogste punt bijna bereikt! - Reisverslag uit Sibanor, Gambia van Tamara Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu Hoogste punt bijna bereikt! - Reisverslag uit Sibanor, Gambia van Tamara Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu

Hoogste punt bijna bereikt!

Blijf op de hoogte en volg Tamara

19 Januari 2022 | Gambia, Sibanor

De tweede week vordert, en de bouw gaat stevig door. Ondanks het feit dat de container er nog steeds niet is kunnen de mannen de ruwbouw van de brandwondenkliniek bouwen. Steigers worden geïmproviseerd en het metselen lukt goed boven de rondom gestorte lateien/ betonlaag.
Het dak gaat, zodra de container er is, geplaatst worden door onze plaatselijke bouwopzichter, gelukkig iemand met verstand van zaken. Onze bouwers maken de ruwbouw, de lokale vaklui kunnen het dan verder afbouwen.

Er worden hier geregeld babies geboren. Elke pasgeborene krijgt een zelfgebreide muts uit Nederland, de moeders zijn daar heel blij mee! Het gemiddeld geboortegewicht is zo'n 2,5 kilo, dus warm blijven is heel belangrijk....We zijn alle mutsenbreiers uit Nederland erg dankbaar voor de grote voorraad mutsen die we konden meenemen!

De bakkers staken, dus improviseren we ook qua eten. Nou ja - improviseren :) - met alle verse groente van de markt zijn het prachtige maaltijden: couscous salade, zelfgebakken brood, een soort pap met cocos en rozijnen enz.

Einde van de week hopen we te vertrekken richting Nederland en weer thuis te komen.....we hebben het erg naar onze zin en het werk is daar nooit af, dus het wordt qua Gambia vast geen "goodbye" maar "see you again"

• 19 Januari 2022 - 19:59

Sandra Been:

Super , goed bezig daar

• 19 Januari 2022 - 20:10

Francien :

• 20 Januari 2022 - 13:15

Petra Moggré-Hulzebosch :

Super! Bedankt voor alle goed werk dat jullie daar doen. En goede thuis reis straks.

Tamara

Op deze site word je op de hoogte gehouden van de reizen die ik maak voor stichting Soda. Stichting Soda vindt het belangrijk dat medische zorg beschikbaar en bereikbaar is in de moeilijkst begaanbare gebieden, zodat iedereen, ongeacht afkomst, ras, geslacht religie of voorkeuren toegang heeft tot medische zorg. Dit doen wij als stichting door het sturen van bouwteams, het leveren van bouwmateriaal en het aanschaffen van medisch materiaal. www:\\stichtingsoda.nl Dit alles gebeurt op vrijwillige basis en is dus onbezoldigd. Stichting Soda hanteert een anti strijkstok beleid, de taken die ik als bestuurslid verricht zijn onbeloond. Echter vind ik beloning in het feit dat er weer meer mensen beschikking hebben over medische zorg en (para) medici hun werk beter kunnen verrichten door een goed gebouw en de juiste medische materialen.

Actief sinds 11 Nov. 2013
Totaal aantal bezoekers 21975