Op de terugweg naar huis - Reisverslag uit Sibanor, Gambia van Tamara Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu Op de terugweg naar huis - Reisverslag uit Sibanor, Gambia van Tamara Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu

Op de terugweg naar huis

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

02 September 2023 | Gambia, Sibanor

Tijdens dit schrijven zit meer dan de helft van mijn terugreis erop. Ik schrijf mijn laatste stukkie vanuit Barcelonai min overstap luchthaven. Ook de laatste dagen waren prachtig. Veel kunnen doen in de chronische zorg. Daarnaast ook wondzorg gefinetuned. Welke methode gebruik je om een wond schoon te maken, waarmee behandel je, waarmee dek je af? Woensdagochtend onderwijs gegeven over brandwonden en welke eerste hulp gegeven moet worden. Dat gaat hier helaas nog wel eens fout. Verder op woensdagmiddag weer kidsclub in de wachtkamer vd kliniek. Liedjes zingen, een verhaal en een spelletje of knutsel. Woensdagavond werd ik verrast met een feestmaal; kip vd bbq met salades erbij. Donderdagochtend nog wondzorg meegewerkt en bijgestuurd. Daarna de laatste patiënten samen met dr Margaret gezien....tijd om rond 13.45 te vertrekken richting het kantoor v WEC in de kombo's. Daar zijn we met een kleine afgeleiding vh team voor fellowship op vrijdag, maar natuurlijk niet zonder dat ik, dicht bij t strand met de voeten in de oceaan kon staan. Vrijdag een halve dag tourist uitgehangen in de vroege ochtend, daarna aansluiten bij de prayday en maaltijden, verder mijn koffer pakken en op weg naar Banjul airport......ik kijk terug op een prachtige tijd. Heb ook geen good bye gezegd....maar see you again....sponsors, bedankt, lezers bedankt voor jullie lieve en bemoedigende berichtjes via de nieuwsbrief en/of facebook of prive. Dat heeft me goed gedaan. Nu weer terug naar waar ik hoor.....tropen in mijn lijf, beide pootjes op de grond.


  • 02 September 2023 - 07:50

    Francien :

    Fijne terugreis!!


  • 02 September 2023 - 10:17

    Renate :

    Goede reis en tot snel [e-1f48b]


  • 02 September 2023 - 12:52

    Arnold Eektimmerman :

    Wat leuk om dit reisverhaal te kunnen lezen en te lezen wat je allemaal heb kunnen betekenen voor de mensen daar.

    Het lijkt mij heel dankbaar werk dat je de mensen daar kunt helpen en de kennis kunt overdragen.

    Super dat je dit kunt en doet!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Op deze site word je op de hoogte gehouden van de reizen die ik maak voor stichting Soda. Stichting Soda vindt het belangrijk dat medische zorg beschikbaar en bereikbaar is in de moeilijkst begaanbare gebieden, zodat iedereen, ongeacht afkomst, ras, geslacht religie of voorkeuren toegang heeft tot medische zorg. Dit doen wij als stichting door het sturen van bouwteams, het leveren van bouwmateriaal en het aanschaffen van medisch materiaal. www:\\stichtingsoda.nl Dit alles gebeurt op vrijwillige basis en is dus onbezoldigd. Stichting Soda hanteert een anti strijkstok beleid, de taken die ik als bestuurslid verricht zijn onbeloond. Echter vind ik beloning in het feit dat er weer meer mensen beschikking hebben over medische zorg en (para) medici hun werk beter kunnen verrichten door een goed gebouw en de juiste medische materialen.

Actief sinds 11 Nov. 2013
Verslag gelezen: 459
Totaal aantal bezoekers 20451

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2023 - 02 September 2023

Gambia Sibanor health center

08 Januari 2022 - 23 Januari 2022

Brandwondencentrum Gambia Sibanor

10 Maart 2015 - 10 Maart 2015

Mozambique Itepela

28 April 2014 - 29 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: